четвртак, 30. октобар 2014.

DOMAĆA SARMA OD KISELOG KUPUSA

Ah ta SARMA. S obzirom da je napolju hladno ona mi se već danima mota po glavi i voda mi ide na usta :D. Juče sam morala da je spremim i to sa kupovnim kupusom jer naš još uvek nije spreman.
Kažu da je sarma tursko tradicionalno jelo. Međutim, moj se dragi upravo vratio iz Turske i sve ono što se ovde spominje kao njihovo on nije imao prilike tamo ni da vidi ni proba. Dobro, jeste kolače ali kaže da bi Turci kod nas mogli da dođu da nauče kako se prave baklave i tulumbe :D. U svakom slučaju, ja sarmu smatram srpskim jelom i niko me ne može ubediti drugačije :). Postoje dve varijante pravljenja sarmi i to veće i manje. Obe varijante imaju svojih prednosti i mana. Oko manjih ima više posla a za veće vam tebaju i veći listovi što zahteva nekoliko načetih glavica kupusa. Takođe, neki u sarmu stavljaju juneće a neki mešano mleveno meso. Ali to je već stvar ukusa. Neki sarme zapržavaju, neki ne, neki ih zapeku u rerni, neki ih kuvaju, neki stavljaju povrće neki ne...Za pripremu sarme svako je svoj majstor i sprema je po svom ukusu. Ja ih najviše volim sa suvim mesom i povrćem i jedino tako ih i jedem. A inače, sarma mi je među top pet najomiljenih jela, ali samo ako je pripremljena slično kao što je ja sama spremam :D.
SASTOJCI :
1 velika glavica kiselog kupusa,
6oo gr mlevenog mesa (ja koristim mešano mleveno meso),
2~3 glavice crnog luka ili veliki praziluk,
2 šargarepe,

2~3 čena belog luka,
1 šolja pirinča,
2oo gr suvog dimnjenog mesa ili mesnate slaninice,
začini po želji (biber, origano koji ja stavljam, peršun...),
so po ukusu,
aleva paprika,
lovorov list,
par komada suvih rebarca.
PRIPREMA :

Odvojiti listove od glavice i izrezati onaj tvrdi deo na vrhu listova. Po potrebi ih isperite (ako je kupus previše kiseo ili slan). Luk sitno iseckajte pa ga dinstajte na malo ulja dok ne omekša. Dodajte izrendanu šargarepu i sitno seckan beli luk, pa nalijte vodom po dnu i  dinstajte još 5 minuta. Dodajte začine po želji (ja koristim origano, kašičicu stavim). Ubacite meso i sitnite ga varjačom. Sarma je lepša kad se meso lepo usitni. Suvo meso ili slaninicu sitno iseckajte i ubacite u šerpu sa mesom. Posle par minuta dodajte lepo ispran pirinač i alevu papriku. Posolite po ukusu. 
Ostavite fil da se malo ohladi. 
 Na dlan  stavite list kupusa i na njega na gornju stranu rasporedite po kašiku, dve fila. To zavisi od veličine listova i od toga kolike želite da vam budu sarme. Preklopite sa obe strane pa urolajte pazeći da vam listovi ne popucaju i da vam fil ne ispada. Na dno posude za pečenje poređajte par listova pa preko njih u krug, jednu do druge, ređajte sarme. Između sarmi stavite par lovorovih listova i suvih rebara. Prekrijte ih listovima kupusa. Nalijte vodom i stavite u zagrejanu rernu na 2oo C i pecite sarmu oko 2h mada to zavisi od rerne i listova kupusa. Dolivajte vodu po potrebi. Pred kraj napravite zapršku po želji sa brašnom i alevom paprikom i prelijte je preko sarme pa vratite u rernu na još 15 minuta na smanjenoj temperaturi.
Prijatno! 


Ne propustite i ovaj recept! Klik na GULAŠ.


1 коментар: