уторак, 13. јануар 2015.

ŠTAPIĆI SA KIKIRIKIJEM

Naše društvo je naviklo da kod nas uvek ima nekog lepog peciva i ja se trudim da održim tu tradiciju. Mi sa prijateljima volimo da popijemo po čašu hladnog piva, pa ja spremam grickalice koje se savršeno uklapaju uz čašicu razgovora :D. Štapići sa kikirikijem su idealno posluženje kada vam dolazi društvo. U isto vreme su i hrskavi i meki, a nestaju sa tanjira baš brzo, pa vam predlažem da ako imate veće društvo napravite duplu meru :). 

SASTOJCI :
4oo gr mekog brašna, 
1 jaje,
2oo ml jogurta,
5o ml ulja,
1 kesica kvasca,
1 kašičica šećera,
1 kašičica soli.
Za premaz :
1oo gr maslaca,
2oo gr kikirikija (pečenog ili prženog po želji).

PRIPREMA :
Kvasac pomešati sa jogurtom koji je stajao na sobnoj temperaturi i kašičicom šećera. Brašno prosejati i dodati mu jaje, ulje i so. Kada kvasac nakisne ubaciti ga u posudu sa brašnom i umesiti glatko testo. Ako vam se čini da je testo retko dodajte još malo brašna. Mesite sve dok zidovi posude ne budu čisti tj dok se testo ne odvaja od njih. Premažite vanglu uljem u tankom sloju i ostavite testo da odstoji dok ne naraste (oko 3o minuta, možda malo duže ako nije dovoljno toplo). 
Kada je testo naraslo prebacite ga na pobrašnjenu radnu površinu i podelite ga na dve jufke.
Prvu rastanjite oklagijom u oblik pravougaonika. 
Masalac rastopite i premažite testo. 
Kikiriki sameljite ili ga lepo usitnite u avanu sa tučkom. Ja sam koristila avan jer mi je brže i volim kada ostanu i malo krupniji delovi kikirikija jer lepo krcka pod zubima :).
Kikiriki ravnomerno rasporedite po testu. 
Desni deo testa preklopite do pola pa sa levim preklopite sve. 
Lagano pređite oklagijom po testu. 
Isecite trake oko 2 cm debljine. Ja sam testo podelila na dva dela po dužini  da bi štapići bili kraći. 
Čvrsto ih uvijte sa obe strane u spiralu.
Isto uradite i sa drugom jufkom. 
Poređajte štapiće od kikirikija na pleh obložen pek papirom. 
Sa ostatkom maslaca premažite štapiće.
Uključite rernu na 2oo C da se ugreje, 15 minuta.
Ubacite štapiće i pecite ih dok lepo ne porumene, oko 2o~25 minuta.
Prijatno!




Ne propustite i ovaj recept! Klik na BRZE FETA KIFLICE.


Нема коментара:

Постави коментар