четвртак, 7. април 2016.

BUREK SA MESOM I KROMPIROM OD DOMAĆIH KORA

Ništa lepše od domaćeg bureka! Kupovni ne može da se poredi definitivno, ali nažalost retko ko se usuđuje da krene u akciju razvlačenja testa. Ja slobodno mogu da kažem da sam hrabra jer sam sama pre neku godinu rešila da se oprobam i u tome. Nije bilo nikakve tetke ni bake da mi pokažu, prosto sam sama morala da se snađem. I prvi put nije bilo onako kako sam zamišljala, lako i jednostvano. Naprotiv, baš sam se spetljala. Ali to me nije obeshrabrilo. Znala sam da sa dovoljno volje ja to mogu! I moram vam priznati da sve do sada nisam bila sto posto zadovoljna. Mada ipak, sve što se spremi u kućnoj radinosti jeste lepše i ukusnije od kupovnog. Ali skoro sam otkrila testo koje se savršeno razvlači. Dovoljno gipko i meko, savršeno tanko na kraju. Burek je mi ispao nikad bolji. Hrskavo mek, ma savršen. Ja verujem da bi ovo moglo da uspe čak i onima koji nikada nisu ravlačili testo. Dok vam ovo pišem ide mi voda na usta. Jedva čekam opet da ga spremam :). 
SASTOJCI: 
Za testo
500g brašna,
1 jaje,
300ml tople vode,
50ml ulja.

Za fil
300g mlevenog mesa,
2 glavice crnog luka,
4 veća krompira,
so po ukusu,
biber po želji,
ulje za dinstanje.

PRIPREMA:
Sve sastojke za testo ubacite u dublju posudu i zamesite tvrđe testo. 
Ako vam se lepi za prste dodajte još brašna po potrebi.
Testo podelite na dva dela i premažite ih uljem.
Ako nemate veliku radnu površinu ili sto testo možete podeliti na 4 dela.
Prekrijte testo prijanjajućom folijom ili kesom i ostavite da odstoji minimum 30 minuta.
Za to vreme pripremite fil.

Luk sitno iseckajte i prodinstajte ga na malo ulja nekoliko minuta.
Dodajte mleveno meso i dinstajte još nekoliko minuta.
Krompir izrendajte i ubacite u posudu sa mesom.
Posolite, pobiberite i dinstajte sve zajedno još par minuta. 
Ostavite fil da se malo prohladi. 
Pripremite čist stoljnjak. Prebacite ga preko stola ili veće radne površine i pospite brašno po njemu.
Prebacite jedan testa na stoljnjak. Sada je to testo meko i spremno za rad.
Oklagijom rastanjite dokle možete. 
Sada polako prstima vucite sa svih strana da se tsto lepo rastanji.  Jedan kraj testa vucite preko ivice stola da malo visi.
Kada počne da se providi testo je spremno za filovanje.
Krajeve, ako su deblji odsecite.
Na dve trećine razvučenog testa, na onoj strani koja visi rasporedite pola fila ili četvrtinu ako ste testo podelili na 4 dela. 
Stoljnjakom se poslužite da taj deo što visi prebacite preko fila. Sada urolajte celo testo. 
Postupak ponovite sa ostatkom fila i testa.
U okrugloj tepsiji rasporedite pitu u krug. 
Premažite pitu uljem i pecite na 200C dok ne počne da rumeni.
Pred  kraj je premažite pavlakom, meni je tako ukusnija i vratite u rernu da se lepo zapeče.
Burek sa mesom poslužite dok je još topao ili hladan, svakako je savršen! 
Prijatno!  

Ne propustite i ovaj recept! Klik na ZAPEČENE MAKARONE SA JOGURTOM.



Нема коментара:

Постави коментар